Τις τελευταίες εβδομάδες οι ψίθυροι για την επιστροφή της Formula 1 σε κινητήρες V10, εγκαταλείποντας τα υβριδικά σύνολα με τους V6, σε ορίζοντας τριετίας ή πενταετίας.
Οι ψίθυροι μετατράπηκαν σε επίσημες φωνές, με τον Νικόλα Τομπάζη να τοποθετείται επ' αυτού, δείχνοντας πως η FIA έθεσε το ζήτημα στους κατασκευαστές κινητήρων για να διαπιστώσει αν υπάρχει ενδιαφέρον ή/και πρόσφορο έδαφος για μία τέτοια τεράστια μεταστροφή.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ομοσπονδία κάλεσε σε συνάντηση τους κατασκευαστές με κεντρικό θέμα συζήτησης αυτό το σενάριο. Το meeting έλαβε χώρα την Παρασκευή 11/4, στο περιθώριο του Grand Prix Μπαχρέιν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού Auto Motor und Sport, Mercedes, Audi και Honda κατάφεραν να επιβληθούν και να πείσουν και τους υπόλοιπους κατασκευαστές να εγκαταλείψουν την ιδέα για επιστροφή στους V10 ως το 2029, διατηρώντας έτσι τους υβριδικούς κινητήρες για την περίοδο 2026-2028 τουλάχιστον.
Ferrari, Cadillac και Red Bull Powertrains θέλησαν να πιέσουν προς την αντίθετη κατεύθυνση, όμως δεν τα κατάφεραν.
Αυτό που κατάφεραν, πάντως, είναι να εξασφαλίσουν μία σειρά από αλλαγές στους κανονισμούς της ομολογκασιόν των μονάδων ισχύος νέας γενιάς.
Με την πολυπλοκότητα των νέων μοτέρ να οφείλεται στην αυξημένη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα (που θα παράγει το 45% της συνολικής δύναμης της PU), καθώς και το αυστηρό πλαίσιο ομολογκαρίσματός τους, υπήρχε ο φόβος πως αν κάποιος κατασκευαστής μείνει πίσω στην αρχή της νέας εποχής, δεν θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος, δημιουργώντας ένα σκηνικό αντίστοιχο με εκείνο του 2014.
Ωστόσο, οι κατασκευαστές συμφώνησαν να χαλαρώσουν οι περιορισμοί στην εξέλιξη των κινητήρων, με τις λεπτομέρειες αυτής της αλλαγής να συζητώνται σε μελλοντική συνάντηση.
Με τη διατήρηση των υβριδικών κινητήρων είναι βέβαιη πλέον η συμμετοχή της Audi στο πρωτάθλημα από τη νέα σεζόν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
GP Μπαχρέιν: Επιστροφή στην έρημο - Αναλυτικά το πρόγραμμα των τηλεοπτικών μεταδόσεων
Μπορεί ο Verstappen να πάει στη Ferrari; Το σενάριο που στέλνει τον Ολλανδό στο Μαρανέλο
Χωρίζουν τους δρόμους τους Leclerc και Hamilton - Η κρίσιμη απόφαση του Μονεγάσκου